Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.11.2020 07:01 - Нощта на Хелоуин
Автор: valben Категория: Поезия   
Прочетен: 4109 Коментари: 12 Гласове:
17

Последна промяна: 01.11.2020 10:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

НОЩТА НА ХЕЛОУИН

Снощи бе Хелоуин

и аз бях посетен от един

дух – страшен на вид господин.

Той се изправи зловещо,

а на мен ми стана горещо.

Бързо надянах  маската – знам,

че тя ме пази дори от вируса на Ухан.

Духчето трепна, съвсем се смали,

понече да побегне дори,

но аз му предложих да седне,

да опита туршийка, да пийне ракийка.

Казах му, че е дезинфектант –

за това аз имам безспорен талант.

Отпусна се гостът и след 2-3 чашки

ми заразказва за дяволици по прашки.

Долетял бил от вълшебна гора –

някъде там дето свършва света.

Имало замък със спяща принцеса,

спяла тя там вече няколко века.

Често минавал да я целува,

та после с нея да си палува.

Тя обаче очи не отваряла,

чакала принца и на духове

въобще не отговаряла.

Покани ме да опитаме двамата,

но аз бързо усетих измамата.

Колко ли стара бе вече горката

щом от векове похърква в гората.

Така продължихме да се дезинфекцираме,

за змейове, вещици и русалки да дискутираме...

Зората настъпи и Хелоуин свърши,

дезинфектантът напълно привърши,

маските паднаха и аз съм задрямал,

а духът страшен поел е по своя път прашен.

Догодина ще му гостувам в гората„

и там да си покажем рогата.




Гласувай:
17



Следващ постинг
Предишен постинг

1. katan - Днес попадам на интересни неща!
01.11.2020 09:08
Поздрави, Вал!
Честит ден на народните будители!
цитирай
2. zaw12929 - СТРАШНО- ДУХОВЕ НА ЧУЖДИ РЕЛИГИИ А ...
01.11.2020 09:40
СТРАШНО- ДУХОВЕ НА ЧУЖДИ РЕЛИГИИ А НИЕ СМЕ ПРАВОСЛАВНИ, А ДОПУСКАМЕ ВСЯКАКВИ ТИКВИ ДА НИ КОМАНДВАТ.
ПОЗДРАВИ УСПЕХИ!
цитирай
3. valben - Привет !
01.11.2020 10:24
katan написа:
Поздрави, Вал!
Честит ден на народните будители!

Честито и на теб, Кати! Празник достоен за уважение. Ето това трябва да се празнува и да се помни и почита.
Поздрави от Вал!
цитирай
4. valben - Наистина е страшно.
01.11.2020 11:03
zaw12929 написа:
СТРАШНО- ДУХОВЕ НА ЧУЖДИ РЕЛИГИИ А НИЕ СМЕ ПРАВОСЛАВНИ, А ДОПУСКАМЕ ВСЯКАКВИ ТИКВИ ДА НИ КОМАНДВАТ.
ПОЗДРАВИ УСПЕХИ!


Сигурен съм, че искрено вярваш в думите си. Те са самата истина. Докато допускаме да вярваме в тикви, такива ще ни управляват. Все някога народът ни ще го разбере!
цитирай
5. donchevav - Едно мило хелоуинско творение, ...
01.11.2020 19:56
Едно мило хелоуинско творение, което ще скътам до стихчетата за любимите твои роботчета:) Много ми хареса - със свежия хумор, с великолепната, плътна атмосфера на подпийнали мъжкарски мераци и страхове, с чудесната заигравка със злободневното, с надеждата и вярата, с приказното и реалното, със страшното и смешното, с човешкото и дяволското в нас. Леко, игриво, сякаш написано на един дъх - поздравления, Вал!
цитирай
6. bumerang - Не стара,
01.11.2020 21:24
Направо умряла била горката. За радост на валбена, че чак цяло стихотворение й посветил.
цитирай
7. bumerang - И модерация ?
01.11.2020 21:26
Че тя не е за смели и свободни мъже, доколкото съм чувала. Тъй казват.
цитирай
8. valben - Привет, Вени!
02.11.2020 12:23
donchevav написа:
Едно мило хелоуинско творение, което ще скътам до стихчетата за любимите твои роботчета:) Много ми хареса - със свежия хумор, с великолепната, плътна атмосфера на подпийнали мъжкарски мераци и страхове, с чудесната заигравка със злободневното, с надеждата и вярата, с приказното и реалното, със страшното и смешното, с човешкото и дяволското в нас. Леко, игриво, сякаш написано на един дъх - поздравления, Вал!

Точно така – на един дъх. Всъщност това стихче по-скоро попада в групата с приказки за Старата гора. Ти си права. Всички роботчета са създадени по този начин. В онази нощ, в потайна доба внезапно се събудих от болки в петата и се замислих. Замислих се за Дикенсовия Скрудж и неговите три духа, посетили го вкъщи. Представих си какво би станало ако и при мен се появи дух. И всичко се нареди. Трябваше само да стана и да го надраскам. В ранни зори го публикувах без никаква поправка. Само бях сгрешил името на празника, но бързо една моя „почитателка” ме поправи навреме.
Благодаря за поздравленията и точния анализ. Радвам се, че написаното се харесва.

цитирай
9. valben - Малко разяснение.
02.11.2020 12:33
bumerang написа:
Направо умряла била горката. За радост на валбена, че чак цяло стихотворение й посветил.

Авторът допуска една умишлена грешка. Принцесата никак не е остаряла. В приказките е така – спящите принцеси никога не остаряват. Те си остават млади докато не ги целуне принц. Заблудата в случая е съвсем друга. Спящата принцеса е млада, но НЕ Е красива. Затова никой принц не минава да я целува.
цитирай
10. valben - Още едно уточнение-
02.11.2020 12:44
bumerang написа:
Че тя не е за смели и свободни мъже, доколкото съм чувала. Тъй казват.

В това „велико” произведение принцесата не е главен герой. Тя е спомената само за да се осветли образа на духа. С това той става много по-симпатичен. Именно затова главният герой (авторът) се съгласява догодина да посети Старата гора. Е, има и друга причина, но читателят нека сам да се досети след внимателно прочитане.
Благодаря за твоето прочитане. Поздрави от Вал!
цитирай
11. bojil - Браво- страхотно е, невероятно ...
10.11.2020 10:06
Браво- страхотно е,невероятно добро!
цитирай
12. valben - Благодаря!
10.11.2020 16:32
bojil написа:
Браво- страхотно е,невероятно добро!


Твърде ласкава оценка. Дано да съм я заслужил. :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valben
Категория: Поезия
Прочетен: 3508049
Постинги: 729
Коментари: 12306
Гласове: 106350
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031